onsdag 1 augusti 2012

My haiiiiir!

 "Hej! Skulle inte du kunna göra ett inlägg på din blogg om hur du fixar ditt hår och om du använder några speciella produkter? För jag tycker ditt hår ser så himla långt och fint ut! 
Ps, älskar din blogg & ditt hår hihi!<3" 

Absolut kan jag göra det! Gör dock inget speciellt med mitt hår så detta ska nog gå snabbt och lätt.
Jag duschar håret kanske var tredje dag. Använder inget speciellt salongs schampo eller balsam, just nu kör jag på tresemmé men varierar ibland för det är bra för håret. Avslutar alltid duschen med att skölja igenom håret med iskallt vattnet för det sluter de kluvna topparna och gör att håret ser mindre slitet och torrt ut. Kramar ur håret med handduken, INTE gnugga för det sliter så mycket på håret och gör det så fruktansvärt tovigt! 
Oftast skiter jag i att borsta håret efter duschen och lufttorkar det, har jag bråttom som på morgonen till skolan borstar jag håret och blåser det med värmeskydd i. Nu på sommaren skiter jag oftast i att platta håret utan låter det se ut som det gör men ska jag platta det borstar jag topparna, sprutar i värmeskydd och plattar inte mer än nödvändigt.
Annars gör jag väl inget mer, försöker klippa topparna när de blir för slitna och sover med fläta. 

Jätte kul när ni skickar frågor och förslag på inlägg på fb eller i kommentar så fortsätt med det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar